Nacionalinės profesinio veiklinimo iniciatyvos „Kryptis – profesijų pasaulis“ atgarsiai

     Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra kvietė visus Lietuvos Respublikos bendrojo ugdymo mokyklų 1-12 kl. mokinius dalyvauti atsinaujinusioje iniciatyvoje ,,Kryptis – profesijų pasaulis“. Iniciatyvos tikslai: siekti suteikti kiekvienam mokiniui galimybę ugdyti karjeros kompetencijas, kurios įgalina sąmoningai rinktis kryptį darbo rinkoje ir sukurti tiltą tarp mokinių, mokytojų, tėvų bendruomenės ir darbo pasaulio, kad kiekvienas jaunas žmogus galėtų atrasti savo pašaukimą ir drąsiai žengti į profesinį gyvenimą.

     Iniciatyvos uždaviniai:

     Sudaryti sąlygas 1-12 kl. mokiniams: aktyviai pažinti įvairias darbo galimybes; tyrinėti profesijų ypatumus;  kaupti darbo patirtį;  ugdytis profesinę motyvaciją; planuoti būsimą karjerą; pažinti save, aplinką, darbo rinką; susipažinti su tam tikrų profesijų atstovais; ugdytis karjeros kompetencijas. Įtraukti į mokinių profesinį veiklinimą mokinių artimuosius;

    Skatinti mokinių tėvų bendruomenės aktyvų įsitraukimą; skatinti bendradarbiauti įmones/įstaigas/organizacijas ir kt.;

    Sudaryti kontekstą, kuriame mokyklų karjeros specialistės(-ai) galėtų teikti profesinio veiklinimo paslaugas pagal 2022 m. rugpjūčio 24 d. Nr. 847 nutarimą „Dėl profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

    Iniciatyvos vertybės:

Pažinimas – suteikiame mokiniams galimybę tyrinėti skirtingas profesijas, atrasti savo stiprybes ir suprasti, kokios karjeros galimybės jų laukia;

Įkvėpimas – raginame dalyvius dalintis sėkmės istorijomis, skatiname mokinius pasiruošti karjeros ateičiai, drąsiai siekti savo tikslų;

Ryšiai – kuriame tiltą tarp mokinių, mokytojų, mokinių artimųjų, įmonių/įstaigų/organizacijų;  Inovacijos – inicijuojame galimybes mokiniams tyrinėti nuolat besikeičiantį profesijų pasaulį.

    Gimnazijos mokiniai ir jų tėvai, klasių auklėtojai, karjeros specialistės, dalyko mokytojai  jungėsi į iniciatyvą įgydami naujų patirčių, plėsdami akiratį, suteikdami pažinimo ir patyrimo džiaugsmą. Apie 140 gimnazijos mokinių, tarp kurių ir 28 specialiųjų poreikių mokiniai, dalyvavo pažintinėse ir po vieną mokinį patyriminėse veiklose ir intensyviame profesiniame veiklinime. Į iniciatyvą įsitraukė 14 pedagogų ir 16 mokinių tėvų. Aplankytos 8 darbovietės, tam skirta 28 valandos. Mokiniai susipažino su psichologo, ugniagesio gelbėtojo, grožio srities specialistų (visažisto, manikiūrininko), šakočio ir duonos kepėjo, inžinieriaus, pedagogo, dėstytojo, kultūros centro darbuotojų profesijomis ir pareigybėmis: režisieriaus, aktoriaus, renginių organizatoriaus, apšvietėjo, įgarsintojo, kultūros centro direktoriaus, ūkininko, paštininko, rašytojo, sandėlio ir lauko darbuotojo, policininko, kinologo, specialiųjų tarnybų ir Aro pareigūno profesijomis, vairuotojo, administratoriaus ir vadovo  pareigybėmis.

 

Karjeros specialistė Dalia Orlakienė