Draugiškoji SEU olimpiada Drambliada 2025

       Renginio tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į socialinio ir emocinio ugdymo svarbą ir kartu atliekant bendras užduotis stebėti SEU pažangą.

Drambliados uždaviniai:

Renginio metu ugdyti(s) 5 pagrindines socialines emocines kompetencijas: savimonę, savitvardą, socialinį sąmoningumą, tarpusavio santykius, atsakingų sprendimų priėmimą;
 Atliekant DRAMBLIADAI skirtas užduotis įtraukti kuo didesnę dalį mokinių;
 Įtraukti net tik mokinius, bet ir suteikti galimybę dalyvauti tėvams bei mokytojams;
 Drambliadoje dalyvavo 1 ir 5 klasės mokiniai ir jų tėveliai (namuose). 

Drambliados laikas 2025 m. kovo 24 – 28 dienos.

    I diena  – Vertybių miestelis/ miestas

Tikslas – stiprinti ir ugdyti vaikų savimonę. Savimonė – gebėjimas tiksliai suvokti savo emocijas, vertybes, mintis, kurios veikia žmogaus elgesį ir padeda save apriboti. Tai kompetencija, kuri apima gebėjimą suvokti tiek stipriąsias, tiek silpnąsias savo puses, pasitikėjimo savimi bei optimizmo jausmus.

Užsiėmimo metu mokiniai išsakė jiems svarbius dalykus, klausė pasakos ,,Vertybių miestas”, piešė savo vertybių miestą, džiaugėsi draugų darbais, diskutavo apie vertybių svarbą ir mokėsi pritaikyti savo veiklose ankščiau įgytas žinias.

Džiaugiuosi mokinių išsakytais žodžiais, gebėjimu reikšti mintis.

    II diena. Atsakingų sprendimų priėmimas – tai gebėjimas rūpestingai ir konstruktyviai pasirinkti asmeninį elgesį ir socialinę sąveiką įvairiose situacijose. Tai apima ir sprendimus, kurie reikalingi mokantis. Šia užduotimi siekėme sustiprinti vaikus, atskleidžiant, kaip jų priimtas sprendimas gali padėti žaidžiant komandinius žaidimus.

    Kempiniuko emocijų pagalba klasė buvo suskirstyta į tris komandas. Atliekant aktyvias,  komandines užduotis buvo integruotas socialinis, emocinis ir akademinis ugdymas. Mokiniai aktyviu būdu skatinami reflektuoti tai ką mokosi ir sprendimo priėmimo mokytis vertę.

   III  diena- savitvarda. Tikslas- stiprinti ir ugdyti mokinių savitvardą.

Savitvarda- gebėjimas valdyti savo emocijas, mintis bei elgesį įvairiose situacijose. Tai streso valdymas, impulsų kontrolė, savęs motyvavimas ir disciplina, siekiant asmeninių ir akademinių tikslų. Užsiėmimo metu mokiniai mokėsi sakyti vienas kitam malonius, o ne skaudinančius žodžius, aptarė įvairias klasėje vykstančias, kasdienes situacijas, tyrinėjo save remdamiesi Kūno pojūčių žemėlapiu bei atlikdami įvairius pratimus.

     IV diena Tarpusavio santykiai. Klasė-mano komanda.

Tikslas-skatinti užmegzti ir palaikyti draugiškus santykius su klasės vaikais. Padėti geriau pažinti vienas kitą, bendradarbiauti ir išklausyti. Ši užduotis svarbi, nes gerina klasės atmosferą, vaikų nuotaiką, stiprina klasę kaip komandą bei skatina vaikų pasitikėjimą savimi.

     V diena.

     Penktos klasės mokiniai nuo pirmos klasės dalyvauja šioje olimpiadoje, stiprindami savo socialines emocines kompetencijas. Šiemet jie toliau gilino savo gebėjimus penkiose srityse: tarpusavio santykių, socialinio sąmoningumo, savitvardos, savimonės ir atsakingų sprendimų priėmimo.

      Mokiniai atliko užduotis, pratimus ir veiklas, skatinančias jų gebėjimus dažniau pastebėti kaip jaučiasi jie ir klasės draugai, stiprinti mokinių emocijų atpažinimo ir reflektyvaus klausymo įgūdžiai, gebėjimas geriau pažinti save ir kitus, esančius šalia.

 

Socialinė pedagogė Dalia Orlakienė